07 märts 2018

Naistepäevakaartidest

    Nõukogude ajal, nagu praegugi, oli väga erinevas võtmes naistepäevakaartide kujundusi, kõige rohkem saadeti lihtsalt lillede või kevadise loodusega postkaarte, aga oli ka toredaid ja teravmeelseid joonistusi. Mulle meeldivad need 2 alumist, selliseid kaarte on väga meeltülendav saada:



  Ma saan aru, et oli selline tellimus, aga ikkagi tundub mulle see 1972.a kaart kole ja vaimuvaene:

Medal ema-kangelane ja tekst Au nõukogude naistele!

 Imelik on inimese mõtlemine: mul ei tekkinud korrakski mõtet guugeldada ilusate kaartide autoreid, vaid tahtsin teada, kes selle koleda kaardi on teinud ja mida koledat ta veel on teinud.
  Autor on Ivan Dergiljov (И.Дергилев) 1926-1997. Sain teada, et ta oli nõukogude kaardikunsti klassik, kelle näitus oli viimati Moskvas 2008. aastal. Mõnede tema kaartide tiraažid, mida trükiti mitu aastat järjest, ületasid 10 miljonit eksemplari. Kasutas oma kaartide juures palju fotograafilisi efekte ja omapildistatud lilli, lillekompositsioonide kallal töötas koos oma kunstnikust naisega. 
  Ka tütar on graafik ja postkaardikunstnik, tütre looming meeldis mulle väga, näeb siit.



1 kommentaar:

  1. Kui seda Dergiljovit guugli pildiotsingusse panna, tuleb terve galerii väga-väga tuttavaid kaarte. Aga tütre looming on tõesti paeluv, aitäh!

    VastaKustuta